
Regulamin sklepu internetowego
§1. Postanowienia wstępne
Regulamin skierowany jest do Konsumentów oraz określa rodzaje oraz warunki zawierania umów na odległość oraz ich rozwiązywania a także tryb postępowania reklamacyjnego.
§2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
-
Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.arpelc.pl oferującym artystyczną biżuterię wykonaną przez Arkadiusza Pelca.
-
Sprzedawca – Arkadiusz Pelc prowadzący działalność gospodarczą z siedzibą w Gdańsku, ul. Góralska 19 lok 2, 80-292 Gdańsk, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 5841204229 , Regon 192552621.
-
Klient - każdy podmiot, który korzysta z usług i funkcjonalności Sklepu, a w szczególności dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu
-
Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą, będącym Przedsiębiorcą, umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca - Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców.
-
Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
-
Produkt - dostępny w Sklepie produkt będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą. Wszystkie produkty oferowane przez Sklep to produkty nowe, pozbawione wad prawnych i fizycznych.
-
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
-
Operator płatności - Pay Pal z siedzibą pod adresem L-1150 w Luksemburgu oraz Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, NIP: 585-13-51-185, wpisana do rejestru dostawców usług płatniczych pod numerem IP17/2013.
-
Umowa - umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Konto - konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
-
Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności
-
Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu
§3. Kontakt ze Sklepem
-
Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: shop@arpelc.com
-
pisemnie na adres: ul. Góralska 19 lok 2, 80-292 Gdańsk
-
a także telefonicznie pod numerem: +48 696 707 050 w godzinach: 8:30-16:00
-
§4. Zagadnienia techniczne
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
-
oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
-
-
Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
-
Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania Sklepu. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na stronie Sklepu.
§5. Zasady składania Zamówienia
-
W celu złożenia Zamówienia przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu, należy:
-
wybrać Produkt lub Produkty będące przedmiotem Zamówienia, określić ich parametry (kolor złota, rozmiar), a następnie kliknąć przycisk „ZAMAWIAM”-
-
wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki,
-
podać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
-
wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”
-
potwierdzić zamówienie, dokonując płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
-
-
Wszystkie ceny w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
-
Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy Sprzedaży.
§6. Oferowane metody dostawy oraz płatności
-
Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
przesyłka pocztowa,
i.przesyłka kurierska,
ii.paczkomaty InPost,
iii.odbiór osobisty.
-
Klient może wybrać z następujących metod płatności:
-
płatność przelewem na konto Sprzedawcy, na konto Santander Bank S.A.
24 1910 1048 2267 3832 1396 0001 -
płatność przy odbiorze osobistym
-
płatności elektroniczne,
-
karta płatnicza lub debetowa (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro)
- https://www.arpelc.pl/strona/platnosci
-
Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu i w formularzu zamówienia
§7. Zawarcie umowy sprzedaży
-
W celu zakupu Produktu, Klient powinien wykonać następujące czynności:
-
wypełnić Formularz zamówienia, podając wymagane dane oraz wybierając sposób płatności i dostawy,
-
zaakceptować warunki Regulaminu,
-
kliknąć w przycisk “Zamawiam i płacę”.
-
-
Po kliknięciu przycisku “Zamawiam i płacę”,
-
przy płatności przelewem bankowym na konto Sprzedawcy, Klient zostanie przekierowany do strony z potwierdzeniem otrzymania zamówienia wraz z instrukcją, na jaki nr konta należy dokonać płatności,
-
przy płatności za pośrednictwem płatności elektronicznych, Klient zostanie przeniesiony na stronę Operatora płatności w celu dokonania zapłaty ceny za wybrane Produkty.
-
W przypadku płatności kartą i płatności elektronicznych, po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie przeniesiony na stronę z potwierdzeniem zakupu. Potwierdzenie zakupu zostanie przesłane Klientowi również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
-
-
Z chwilą kliknięcia przycisku "Zamawiam i płacę" Umowę uważa się za zawartą.
-
Dostawa kupionego Produktu następuje w sposób i w terminie wskazanym w opisie danego Produktu umieszczonym w Sklepie.
§8. Reklamacje
-
W przypadku stwierdzenia wady, Konsument ma prawo do złożenia reklamacji.
-
Klient składa reklamację w formie pisemnej na wybrany adres podany w §3 Regulaminu
-
Reklamacja powinna określać opis stwierdzonej wady oraz żądanie Konsumenta dotyczące doprowadzenia Produktu do stanu zgodności z Umową. W przypadku zaistnienia wady o charakterze istotnym Konsument może żądać odstąpienia od umowy.
-
Jeśli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne okaże się dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient jest zobowiązany do jego dostarczenia (w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy) na adres sklepu wskazany w §3.
-
Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni roboczych od daty wpływu reklamacji do Sprzedawcy.
-
Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
-
W przypadku uwzględnienia reklamacji Produktu, Sprzedawca wykona naprawę lub dostarczy nowy Produkt, nie pobierając dodatkowej opłaty. W przypadku jeśli nie będzie to możliwe, Sprzedawca może zaproponować Konsumentowi obniżenie ceny za Produkt lub odstąpienie od umowy.
§9. Prawo odstąpienia od umowy
-
Klient, będący Konsumentem, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy, której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wg specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
-
W celu odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.
-
Klient może skorzystać w tym celu z wzoru formularza odstąpienia od umowy.
http://www.arpelc.pl/strona/formularz-odstapienia-od-umowy
-
Informację o odstąpieniu od umowy należy przesłać przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu Klienta od Umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
§10. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
-
Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
-
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość:
-
zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
-
do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
-
-
Konsument ma również możliwość skorzystania z bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
-
Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń także za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
§11. Dane osobowe i pliki Cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem
https://arpelc-pl/strona/privacy-policy
§12. Postanowienia końcowe
-
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
-
Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji w Sklepie.
-
Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych oraz ustawy o ochronie danych osobowych.